Els turismes de més de 15 anys presenten un major risc de mortalitat en cas d'accident, segons un estudi del RACE i Bosch

Els turismes entre 15 i 25 anys són els que presenten un major risc de mortalitat en cas d'accident , segons un estudi realitzat conjuntament pel Reial Automòbil Club d'Espanya ( RACE ) i Robert Bosch . L'estudi ha analitzat el risc de mortalitat basat en l'edat del parc de turismes , a través de l'estudi de l'accidentalitat dels darrers anys a Espanya . L'informe també examina els plans d'incentius a la renovació del parc , la protecció dels ocupants en els últims 20 anys , l'evolució de l'equipament dels vehicles , les proves EuroNCAP o l'estudi de la reducció de la sinistralitat i de la mortalitat equipant diferents sistemes de seguretat activa i passiva .
L'estudi mostra la seva preocupació per l'envelliment experimentat al parc espanyol de vehicles des del començament de la crisi econòmica . "La reducció de les matriculacions de turismes ha provocat l'envelliment del parc , passant de gairebé 1,7 milions ( anys 2004 a 2007 ) a poc més de 800.000 les unitats venudes el 2011 . Amb aquesta dada , l'antiguitat mitjana del parc a Espanya el 2012 era de 10,3 anys . Pel que fa al nombre de vehicles en circulació , el 2011 un de cada cinc turismes tenia més de 15 anys , i gairebé la meitat tenia més de 10 anys , malgrat els plans d'incentivació iniciats el 1994 " , es diu . En aquest sentit , l'estudi diu constatar que , entre 2009 i 2011 s'ha produït un augment en el pes dels accidents dels vehicles amb més de 10 anys en els sinistres amb víctimes , i també un augment en el percentatge de vehicles amb més de 15 anys en el conjunt d'accidents amb víctimes . " No només augmenta el nombre de col · lisions , sinó també el pes sobre el total de sinistres respecte al total ", assenyalen . La importància dels sistemes de seguretat Un dels objectius de l'estudi era conèixer com els sistemes de seguretat intervenen en la reducció dels sinistres oa la gravetat de les lesions . D'aquesta manera , i basant-se en investigacions , s'ha calculat un potencial de reducció d'accidents ( PRA ) i de morts ( PRF ) per sistema de seguretat .
"Per exemple , un vehicle amb ABS redueix un 6% el risc de colisión1 , pel que aplicant aquests càlculs a Espanya , es podrien reduir 3.962 accidents amb víctimes en turismes tant en zona urbana com interurbana ( PRA ) , sobre un total de 66.030 , i en 59 els morts en turismes ( PRF ) sobre un total de 977 " , sosté l'estudi . "Si considerem l'ESP , un informe suec afirma que redueix un 22,1 % els accidents per sortida de la via i un 32 % els sinistres en condicions climatològiques adverses . Si prenem com a base els accidents amb víctimes a Espanya produïts en ciutat i en carretera , el nombre d' accidents en què s'ha vist implicat el plugim ( 3.336 ) , la pluja forta ( 841 ) i el vent ( 199 ) , es podrien evitar 1.400 accidents amb víctimes per climatologia adversa ( PRA ) si tots els vehicles equiparen ESP . I si prenem com a referència les col · lisions per sortides de via en ciutat i carretera , es van produir un total de 1.713 sinistres per plugim , per pluja forta 457 i per vent 90 , pel que es podrien reduir 723 accidents per climatologia adversa amb sortida de via ( PRA ) " continuen assenyalant . Finalment , l'estudi advoca per informar a l'usuari sobre els beneficis que suposa equipar aquests sistemes en el vehicle , i saber com funcionen per conèixer els seus límits . Així mateix , aconsella que , a l'hora de comprar un vehicle , es promocioni l'equipament en seguretat , ja que "no es tracta d'un cost , sinó d'una inversió que redunda en menys accidents i menys lesions" .

Productes Mann - Filter recorda la necessitat de revisar també el filtre d'habitacle amb l'arribada del fred

(segons Europneus)

Comentaris