El mal manteniment d'un vehicle pot suposar un cost de més de 4.000 euros a l'any, segons un estudi de LeasePlan



El mal manteniment d'un vehicle pot suposar un cost de més de 4.000 euros a l'any i augmenta també el risc de patir una avaria greu en el vehicle , segons es desprèn d'un estudi realitzat per LeasePlan Lab per tal de conscienciar els conductors de la importància de sotmetre a examen els seus vehicles cada cert temps . L'estudi pretén també subratllar el fet que realitzar les revisions recomanades pel fabricant i les pròpies de l'automòbil augmenta la rendibilitat de les flotes .

Les conclusions de l'estudi reflecteixen que un correcte manteniment repercuteix en un menor consum de combustible , més seguretat i mobilitat , ja que s'eviten les avaries fortuïtes i es minimitzen els riscos de patir una avaria greu que immobilitzi el vehicle al taller . " Saltar- les revisions recomanades pel fabricant augmenta clarament la probabilitat de patir una avaria greu , que pot suposar fins a 10 dies d'estada en taller , front un dia a l'any que suposa de mitjana anar al taller per realitzar el manteniment preventiu . Això sens dubte , repercuteix directament , no només en la productivitat , sinó en més costos produïts per la immobilització , el temps extra de vehicle de substitució , etc . " , Assegura David Henche , director de Màrqueting i Comunicació de LeasePlan . Les avaries per falta de manteniment en LeasePlan suposen un 2,5% de les negligències ocorregudes en la seva flota ( 0,5% del total d'intervencions ) . Encara que es tracta d'una xifra molt baixa , la companyia vol minimitzar encara més el seu impacte en la rendibilitat .
Per aquesta raó , LeasePlan s'ha proposat conscienciar els seus conductors sobre la importància del correcte manteniment del vehicle a través , entre altres accions , de les revisions periòdiques amb l'objectiu de reduir els costos econòmics i augmentar la productivitat de les flotes . L'estudi de LeasePlan acaba amb un decàleg de manteniment proactiu del vehicle , realitzat sobre la base del que aconsellen els experts de LeasePlan .

El decàleg queda així: 1 . - Revisar els nivells del vehicle periòdicament . La manca d'aigua o oli pot provocar problemes en el sistema de refrigeració , ja que sense lubricant es produeix una major fricció entre les peces , que s'escalfen i poden arribar a trencar-se. Aquest tipus d'avaria té un cost molt més gran que reemplaçar només l'oli . 2 . - El sistema de suspensió del vehicle experimenta un envelliment progressiu que moltes vegades el conductor no és capaç de controlar , per això convé fer un test d'amortiment cada 50.000 Kms en el taller on es realitza la revisió . Uns amortidors en mal estat augmenten de manera dràstica les probabilitats de patir una col · lisió . 3 . - Comprovar l'estat de les corretges de distribució és una altra de les operacions bàsiques de manteniment . Entre les recomanacions del fabricant figura la revisió o substitució de la mateixa . En cas de trencament, el motor de l'automòbil pot quedar inutilitzat . 4 . - Revisar el sistema de frenada . Això es pot dur a terme tant durant la conducció , estant pendents del tacte del pedal , com a través de la informació que mostra la centraleta del vehicle o la informació sonora en cas de no disposar d'avís de testimoni . 5 . - Allunyar la bateria de temperatures extremes , ja que és el que més mal causa a aquesta peça , fonamental en el sistema elèctric dels automòbils . 6 . - Tenir cura dels pneumàtics , ja que són l'únic punt d'unió entre el cotxe i l'asfalt , pel que s'encarreguen de transmetre la potència del motor sobre el sòl per moure el vehicle . Donada la seva importància convé estar especialment pendents que la pressió d'inflat és correcta i la profunditat del dibuix , suficient . Cal tenir en compte que circular amb menys de 2 mm de dibuix no és aconsellable i amb menys de 1,6 mm és , a més temerari . 7 . - Ull al fer gasolina dièsel o gasolina , equivocar-se de combustible és més comú del que molts pensen . Equivocar a l'hora de repostar és la negligència més comuna , segons un estudi elaborat per LeasePlan Lab ( 41% de les negligències es deuen a aquest motiu) . 8 . - A més del filtre d'oli , altres filtres que se solen canviar diverses vegades al llarg de la vida útil d'un automòbil que són els de pol · len , aire i combustible . En tots els casos , el moment adequat de la substitució ve indicat al full del manteniment . 9 . - En cas de percebre qualsevol soroll o mal funcionament en el vehicle , s'ha d'anar al taller per evitar que danys que inicialment són fàcils d'arreglar , es converteixin en problemes importants . 10 . - Finalment , és important respectar el pla de manteniment establert pel fabricant , que es troba en el llibre d'usuari que es lliura amb el vehicle . Passar-se 500 quilòmetres dels indicats pot derivar en una avaria greu.


(segons: Europneus)

Comentaris