divendres, 22 de novembre de 2013

Els turismes de més de 15 anys presenten un major risc de mortalitat en cas d'accident, segons un estudi del RACE i Bosch

Els turismes entre 15 i 25 anys són els que presenten un major risc de mortalitat en cas d'accident , segons un estudi realitzat conjuntament pel Reial Automòbil Club d'Espanya ( RACE ) i Robert Bosch . L'estudi ha analitzat el risc de mortalitat basat en l'edat del parc de turismes , a través de l'estudi de l'accidentalitat dels darrers anys a Espanya . L'informe també examina els plans d'incentius a la renovació del parc , la protecció dels ocupants en els últims 20 anys , l'evolució de l'equipament dels vehicles , les proves EuroNCAP o l'estudi de la reducció de la sinistralitat i de la mortalitat equipant diferents sistemes de seguretat activa i passiva .
L'estudi mostra la seva preocupació per l'envelliment experimentat al parc espanyol de vehicles des del començament de la crisi econòmica . "La reducció de les matriculacions de turismes ha provocat l'envelliment del parc , passant de gairebé 1,7 milions ( anys 2004 a 2007 ) a poc més de 800.000 les unitats venudes el 2011 . Amb aquesta dada , l'antiguitat mitjana del parc a Espanya el 2012 era de 10,3 anys . Pel que fa al nombre de vehicles en circulació , el 2011 un de cada cinc turismes tenia més de 15 anys , i gairebé la meitat tenia més de 10 anys , malgrat els plans d'incentivació iniciats el 1994 " , es diu . En aquest sentit , l'estudi diu constatar que , entre 2009 i 2011 s'ha produït un augment en el pes dels accidents dels vehicles amb més de 10 anys en els sinistres amb víctimes , i també un augment en el percentatge de vehicles amb més de 15 anys en el conjunt d'accidents amb víctimes . " No només augmenta el nombre de col · lisions , sinó també el pes sobre el total de sinistres respecte al total ", assenyalen . La importància dels sistemes de seguretat Un dels objectius de l'estudi era conèixer com els sistemes de seguretat intervenen en la reducció dels sinistres oa la gravetat de les lesions . D'aquesta manera , i basant-se en investigacions , s'ha calculat un potencial de reducció d'accidents ( PRA ) i de morts ( PRF ) per sistema de seguretat .
"Per exemple , un vehicle amb ABS redueix un 6% el risc de colisión1 , pel que aplicant aquests càlculs a Espanya , es podrien reduir 3.962 accidents amb víctimes en turismes tant en zona urbana com interurbana ( PRA ) , sobre un total de 66.030 , i en 59 els morts en turismes ( PRF ) sobre un total de 977 " , sosté l'estudi . "Si considerem l'ESP , un informe suec afirma que redueix un 22,1 % els accidents per sortida de la via i un 32 % els sinistres en condicions climatològiques adverses . Si prenem com a base els accidents amb víctimes a Espanya produïts en ciutat i en carretera , el nombre d' accidents en què s'ha vist implicat el plugim ( 3.336 ) , la pluja forta ( 841 ) i el vent ( 199 ) , es podrien evitar 1.400 accidents amb víctimes per climatologia adversa ( PRA ) si tots els vehicles equiparen ESP . I si prenem com a referència les col · lisions per sortides de via en ciutat i carretera , es van produir un total de 1.713 sinistres per plugim , per pluja forta 457 i per vent 90 , pel que es podrien reduir 723 accidents per climatologia adversa amb sortida de via ( PRA ) " continuen assenyalant . Finalment , l'estudi advoca per informar a l'usuari sobre els beneficis que suposa equipar aquests sistemes en el vehicle , i saber com funcionen per conèixer els seus límits . Així mateix , aconsella que , a l'hora de comprar un vehicle , es promocioni l'equipament en seguretat , ja que "no es tracta d'un cost , sinó d'una inversió que redunda en menys accidents i menys lesions" .

Productes Mann - Filter recorda la necessitat de revisar també el filtre d'habitacle amb l'arribada del fred

(segons Europneus)

dijous, 21 de novembre de 2013

Compte amb els pneumàtics gastats...

Ull amb utilitzar cobertes gastades a l'hivern, perquè la seguretat queda en entredit. Continental participa en la campanya "Ponle Freno" d'Atresmedia (Antena 3 i La Sexta), l'objectiu és conscienciar els conductors sobre la importància dels pneumàtics en la seguretat viària.

"Ponle Freno" i Continental posen de nou en marxa una campanya conjunta en què es recorda als conductors que el "pneumàtic és l'únic que uneix al nostre cotxe amb la carretera", i que, per tant, "una coberta gastada augmenta la distància de frenada i el risc de aquaplanning, especialment ara que arriba el mal temps ".

Jon Ander García, director general de Continental, afirma que "hem decidit repetir nostres consells costat de la plataforma líder en seguretat viària d'Espanya, conscienciant així sobre la importància del pneumàtic quan circulem amb el nostre vehicle".


(segons infotaller.tv)

dimecres, 20 de novembre de 2013

El mal manteniment d'un vehicle pot suposar un cost de més de 4.000 euros a l'any, segons un estudi de LeasePlan



El mal manteniment d'un vehicle pot suposar un cost de més de 4.000 euros a l'any i augmenta també el risc de patir una avaria greu en el vehicle , segons es desprèn d'un estudi realitzat per LeasePlan Lab per tal de conscienciar els conductors de la importància de sotmetre a examen els seus vehicles cada cert temps . L'estudi pretén també subratllar el fet que realitzar les revisions recomanades pel fabricant i les pròpies de l'automòbil augmenta la rendibilitat de les flotes .

Les conclusions de l'estudi reflecteixen que un correcte manteniment repercuteix en un menor consum de combustible , més seguretat i mobilitat , ja que s'eviten les avaries fortuïtes i es minimitzen els riscos de patir una avaria greu que immobilitzi el vehicle al taller . " Saltar- les revisions recomanades pel fabricant augmenta clarament la probabilitat de patir una avaria greu , que pot suposar fins a 10 dies d'estada en taller , front un dia a l'any que suposa de mitjana anar al taller per realitzar el manteniment preventiu . Això sens dubte , repercuteix directament , no només en la productivitat , sinó en més costos produïts per la immobilització , el temps extra de vehicle de substitució , etc . " , Assegura David Henche , director de Màrqueting i Comunicació de LeasePlan . Les avaries per falta de manteniment en LeasePlan suposen un 2,5% de les negligències ocorregudes en la seva flota ( 0,5% del total d'intervencions ) . Encara que es tracta d'una xifra molt baixa , la companyia vol minimitzar encara més el seu impacte en la rendibilitat .
Per aquesta raó , LeasePlan s'ha proposat conscienciar els seus conductors sobre la importància del correcte manteniment del vehicle a través , entre altres accions , de les revisions periòdiques amb l'objectiu de reduir els costos econòmics i augmentar la productivitat de les flotes . L'estudi de LeasePlan acaba amb un decàleg de manteniment proactiu del vehicle , realitzat sobre la base del que aconsellen els experts de LeasePlan .

El decàleg queda així: 1 . - Revisar els nivells del vehicle periòdicament . La manca d'aigua o oli pot provocar problemes en el sistema de refrigeració , ja que sense lubricant es produeix una major fricció entre les peces , que s'escalfen i poden arribar a trencar-se. Aquest tipus d'avaria té un cost molt més gran que reemplaçar només l'oli . 2 . - El sistema de suspensió del vehicle experimenta un envelliment progressiu que moltes vegades el conductor no és capaç de controlar , per això convé fer un test d'amortiment cada 50.000 Kms en el taller on es realitza la revisió . Uns amortidors en mal estat augmenten de manera dràstica les probabilitats de patir una col · lisió . 3 . - Comprovar l'estat de les corretges de distribució és una altra de les operacions bàsiques de manteniment . Entre les recomanacions del fabricant figura la revisió o substitució de la mateixa . En cas de trencament, el motor de l'automòbil pot quedar inutilitzat . 4 . - Revisar el sistema de frenada . Això es pot dur a terme tant durant la conducció , estant pendents del tacte del pedal , com a través de la informació que mostra la centraleta del vehicle o la informació sonora en cas de no disposar d'avís de testimoni . 5 . - Allunyar la bateria de temperatures extremes , ja que és el que més mal causa a aquesta peça , fonamental en el sistema elèctric dels automòbils . 6 . - Tenir cura dels pneumàtics , ja que són l'únic punt d'unió entre el cotxe i l'asfalt , pel que s'encarreguen de transmetre la potència del motor sobre el sòl per moure el vehicle . Donada la seva importància convé estar especialment pendents que la pressió d'inflat és correcta i la profunditat del dibuix , suficient . Cal tenir en compte que circular amb menys de 2 mm de dibuix no és aconsellable i amb menys de 1,6 mm és , a més temerari . 7 . - Ull al fer gasolina dièsel o gasolina , equivocar-se de combustible és més comú del que molts pensen . Equivocar a l'hora de repostar és la negligència més comuna , segons un estudi elaborat per LeasePlan Lab ( 41% de les negligències es deuen a aquest motiu) . 8 . - A més del filtre d'oli , altres filtres que se solen canviar diverses vegades al llarg de la vida útil d'un automòbil que són els de pol · len , aire i combustible . En tots els casos , el moment adequat de la substitució ve indicat al full del manteniment . 9 . - En cas de percebre qualsevol soroll o mal funcionament en el vehicle , s'ha d'anar al taller per evitar que danys que inicialment són fàcils d'arreglar , es converteixin en problemes importants . 10 . - Finalment , és important respectar el pla de manteniment establert pel fabricant , que es troba en el llibre d'usuari que es lliura amb el vehicle . Passar-se 500 quilòmetres dels indicats pot derivar en una avaria greu.


(segons: Europneus)