dimarts, 30 de juliol de 2013

7 de cada 10 vehicles, d'estiueig amb poca pressió en els pneumàtics (segons infotaller.tv)




Els pneumàtics del 71% dels automòbils que surten de vacances circulen amb una pressió deficient. Aquestes són les estimacions del distribuïdor Grup Andrés per a les properes setmanes, unes xifres que multipliquen el risc de rebentada quan es roda amb temperatures elevades.

Grup Andreu calcula que el risc de rebentada es triplica en els pneumàtics amb 0,5 atmosferes per sota del que indica el fabricant. El perill es converteix en extrem per a l'1% dels automobilistes que viatgen amb 0,75 atmosferes almenys en algun dels seus pneumàtics.

L'empresa recorda que les rebentades es produeixen després de cobrir un bon nombre de quilòmetres sense aturar-se, amb temperatura elevada i el cotxe carregat. En aquests casos, s'aconsella augmentar la pressió en una o dues dècimes, amb el que s'evita el sobreescalfament.

A més de comprometre la seguretat dels conductors, la combinació de pressions baixes i calor dispara la factura de carburant fins al 7%, a causa de l'augment de resistència al rodolament. Juntament amb això, les cobertes es desgasten més de pressa i són menys resistents a les punxades.

Denuncien indemnitzacions d'asseguradores inferiors al valor de la reparació



(Segons infotaller.tv)


Fa escasses setmanes van ser els tallers de Barcelona. I ara toca el torn als de Castelló. Uns i altres denuncien la pràctica estesa i acordada entre asseguradores que limiten la indemnització a un valor inferior al preu de la reparació dels danys soferts.

La patronal de tallers castellonenc Astrauto ha detectat, igual que el Gremi de Tallers de Barcelona, la generalització d'aquest abús, consistent en no indemnitzar a l'usuari per la totalitat del dany causat en casos de sinistre total com exigeix ​​la llei, sinó per un suposat valor venal del vehicle, inferior al de mercat. Això impedeix al conductor disposar del seu vehicle en les mateixes condicions que abans de l'accident.

Astrauto assegura que els pèrits que valoren els danys són de la mateixa asseguradora del perjudicat, a qui no informen com cal dels seus drets. Aquests donen com a valor venal del vehicle el que s'obtindria si es vengués i no el seu valor de mercat, que és el que costa la compra d'un de similar a l'accidentat.